Sunday 24 July 2011

17 augusti :)

Gud är bra på att överraska... i måndags 18 juli skickade jag iväg min ansökan om visum till Kamerun. Det var bara det att ambassaden i stort sett hade öppet 20-21 juli och skulle därefter hålla stängt till den 14 augusti. Jag hade ju planerat att åka ungefär då. Men vi bad till Gud och så ringde jag både ons och tor för och höra mig för om processen som vanligtvis tar fyra dagar kunde hinnas med innan semestern. Men mitt brev med ansökan, pass och pengar hade inte kommit fram än. Om mitt visum inte kunde ordnas förrän den 15 augusti kändes det lite svårt att boka biljett och allt. Orolig som man blir ibland bad jag till Gud i desperation: Gör något!! Och Gud kommer aldrig försent. I fredags ringde jag ambassaden igen och hon som jobbar där var så snäll och fast att det egentligen var stängt i fredags så hade hon hunnit med att få min ansökan och stämpla in visumet i mitt pass och även hunnit posta det. Är det inte fantastiskt! Gud är alltid god oavsett omständigheter, men jag måste erkänna att jag inte alltid har så bra tålamod. Jag kunde direkt ringa och boka en biljett som jag fått förslag på den 17e augusti. Så nu är utresedatumet klart och det gjorde ju inte saken sämre att både biljett och visum blev klart på min födelsedag... det var den bästa present jag kunde få!