Wednesday 1 January 2014

2014 år av kärlek

 

Det är nu 2014 år sen Kristus föddes till världen och du och jag har äran att få se detta nya år. Så många människor drömde om detta år men inte alla fick chansen att möta det. Du och jag är så välsignade!

Jag kan inte minnas att jag varit mer tacksam än nu att året som gått äntligen är förbi. Jag ser tillbaka på så många välsignelser och mirakler men också många personliga utmaningar, tider av väntan och osäkerhet. Ändå har jag lärt mig så mycket av det gångna året, att det är inget jag vill vara utan. När jag ser tillbaka på det gångna året så ser jag med tårar av tacksamhet hur jag varit omgiven av vänner, familj, pastorer, nära och kära som älskat mig, utan dem, utan dig, hade jag aldrig klarat mig igenom 2013. Men all kärlek har verkligen burit mig och gett mig så många anledningar till att le och skratta och vara tacksam för allt jag har. Vi kom igenom, vi klarade det, du och jag och Jesus :) Halleluja!

Jag ser nu med stor förväntan fram emot att åka tillbaka till Kamerun, träffa alla vänner, min familj i CABTAL och i min församling i Bamenda, Calvary Chapel. För dig som undrar kommer jag inte gifta mig när jag åker ut till Kamerun nu. (Oavsett om du har läst annorlunda i tidningen haha det var ett litet missförstånd att det publicerades innan jag hade tillfrågats, och det är inte så lätt att hänga med i svängarna i Mirjam Möllers liv :) Jag är fri jag har gjort mina val och försöker följa min Herre Jesus Kristus av hela mitt hjärta. Nu drömmer jag större och högre än någonsin, jag ser med förväntan fram emot detta nya år med alla nya äventyr och utmaningar för jag vet att Gud är trofast. 

Det var ändå med lite bävan jag mötte detta nya år, det är så mycket nytt, så mycket frågor och nya uppgifter att lösa. Men jag vet att Herrens tankar för oss är goda för att ge oss ett hopp och en framtid (Jeremia 29:12). Låt oss hålla fast vid Herrens starka, trygga löften och följa honom inför detta nya år, genom berg och dalar, genom skratt och tårar. Låt oss le och möta varje dag med sanningen att Guds nåd är ny var morgon, hans kärlek vet inga gränser, älska Gud och älska dina medmänniskor på sätt du aldrig gjort förr. Finns det något nytt sätt du kan säga ”jag älskar dig” till Gud eller någon annan i din närhet eller varför inte visa Guds kärlek till främlingen, en ensam granne eller en stressad mamma? Be Gud om rätta tankar så kommer du uppleva hur hjärnan bara flödar över av idéer om vad du kan göra för andra. Det finns inga gränser för hur långt vår kärlek kan nå, du och jag, vi kan förändra världen. Låt Guds kärlek som gått ut över hela jorden i över två tusen år nå ut i helt nya vägar och på helt nya sätt detta välsignade kärlekens år 2014.