Wednesday 5 February 2014

I don reach fine oh!

Jag landade i torsdags kväll på Kamerunsk mark med allt baggage inklusive ett piano som vi inte behövde betala en franc för, tack och lov. Kände mig så välkomnad av alla som mötte mig på flygplatsen, Mama Leah, Pastor Peter, Cyntia, David, Minister Emeline och hennes bror. Nu sitter jag och skriver detta från CABTAL's kontor, Tropicana, Yaoundé. Jag har fått vara med om mycket under dessa fem dagar och Gud är så trofast.

I söndags hade vi vår öppningsgudtjänst kan man säga i City Church Yaoundé, (Borne 10, Enfant Noir) Nu vet ni taxi-adressen om ni vill komma förbi och hälsa på :) Vi var sex vuxna som samlades till bön och tillbedjan och vi gick sedan ut i grupper av två och två för att be för kvarteret. Människor i området där vår kyrka är, har väldigt fina, vackra hus. De bor bättre än de flesta vanliga yaounde-bor. Men åh vad de behöver möta Guds kärlek. När vi gick runt i kvarteret fick vi möta ungdomar som spelade fotboll, andra som flätade hår, och många barn som lekte. Vi tror att Gud har ett alldeles särskilt syfte med att vi får vara med och plantera en församling i detta område. Än så länge vet jag inte av någon annan församling som finns i området. Vi ser hur Gud leder. Minister Emeline, är som min stora syster och låter mig bo hos henne i en lägenhet som är den finaste jag sett under min tid i Kamerun. Vi har t.o.m. egen jacuzzi, det ni! Missionärslivet är inte så illa ;)

 Här är två av mina systrar från CCY, Merline och Adeline