Friday 21 February 2014

tre veckor i Yaounde

Tre veckor har redan hunnit gå sedan jag landade i Yaounde. Så många glada återseenden så många nya möten och människor. Jag älskar att vara där det finns tid och utrymme där jag själv kan lära mig nya saker varje dag. Jag älskar Kamerun. Nu är det dags att dra vidare från Yaounde till Bamenda, jag åker på måndag morgon. Hoppas sedan kunna flytta vidare till Bambili så snart jag bara hittat mitt hus. Här är några bilder från den gångna månaden

 
Här är en missionärsfamilj, familjen Wamba, som startat en missionskola och en grundskola. De tränar andra nationella missionärer för att gå till byar som aldrig förrut har fått höra om Jesu kärlek. Vilka hjältar!

Här är våra underbara vänner i City Church Yaounde. Är så stolt att få vara del av detta nya verk i Guds rike. Pastor Emeline syns längst till vänster i bilden.


Här med några vänner en kär syster sitter bredvid mig.

CityChurchYaounde